loading...

bisungasht

ما به موضوع جهانگردي مي پردازيم .... دور دنيا را سفر خواهيم كرد پس صبور باشيد

بازدید : 292
11 زمان : 1399:2

[img]https://bisungasht.com/items/items/1724/tub/Khaosan_Road_Bangkok_11111111_bisungasht_560.jpg[/img]

خيابان خائوسان بانكوك (Khaosan Road Bangkok) را به جرات مي‌توان معروف‌ترين خيابان شهر بانكوك تايلند دانست. اما دليل محبوبيت و اهميت بالاي خيابان خائوسان بانكوك چيست؟

خيابان خائوسان بانكوك چندان طولاني نبوده و تنها 400 متر طول دارد، اما به خاطر قرارگيري در دل شهر، از آن به عنوان مهم‌ترين خيابان بانكوك ياد مي‌كنند. ساخت آن به سال 1892 و در زمان پادشاهي امپراطور راما پنجم از سلسله چاكري برمي‌گردد. خيابان خائوسان در منطقه بانگلامفو بانكوك قرار گرفته و با قصر بزرگ و همچنين معبد زمرد بودا (وات پرا كائو) بانكوك چيزي حدود يك كيلومتر فاصله دارد. به همين دليل در زمان تور بانكوكخود بدون شك فرصت عبور از آن را خواهيد داشت، مخصوصا اين كه پيمودن سر تا ته خيابان با توجه به طول كوتاهش زمان بسيار كمي طلب مي‌كند.

نام خيابان خائوسان بانكوك به چه معنا است؟

خائوسان در زبان محلي به معني برنج آسياب شده است. علت اين نحوه نام‌گذاري را مي‌توان در كاربرد قديمي خيابان جستجو كرد،‌ چرا كه در زمان‌هاي نه چندان دور، خيابان خائوسان بانكوك را به عنوان بازار برج شهر مي‌شناختند. از حدود 40 سال قبل، توسعه خيابان آغاز شد تا رفته رفته تبديل به خياباني معروف در سطح جهان شود.

برخلاف تصور، با وجود قرارگيري خيابان خائوسان بانكوك در دل شهر كه دسترسي به ساير نقاط بانكوك را بسيار آسان مي‌كند، هتل‌هاي بسيار ارزان قيمتي نيز در آن يافت خواهيد كرد. سوزان اورلين نويسنده معروف آمريكايي، از خيابان خائوسان به عنوان مكاني براي ناپديد شدن ياد كرده است!

يكي از دلايل جذابيت بالاي خيابان خائوسان بانكوك كه سبب محبوبيت بي‌نظيرش شده، تعدد كسب و كارها و مردمان داراي فرهنگ‌هاي مختلف در اين خيابان است. در خائوسان مي‌توان فعل و انفعال و دسته‌بندي گستره مختلفي از افراد را مشاهده كرد. به شكلي جالب، اين افراد هر يك از قوميت‌ها و مليت‌هاي متفاوتي هستند. در آن سو مي‌توان به جاري بودن زندگي محلي در اين خيابان اشاره كرد، به طوري كه ساكنان بانكوك همه روزه به منظور رسيدن به مقاصد خود يا براي خريد كردن، به خيابان خائوسان مي‌آيند.

در صورت نياز به خريد براي خود يا براي ديگران به عنوان سوغاتي از تايلند، مي‌توانيد به فروشگاه تانون خائوسان برويد. در اينجا به‌روزترين پوشاك‌هاي مردانه، زنانه و بچه‌گانه را با قيمت‌هايي مناسب مشاهده خواهيد كرد. متاسفانه بر اساس گزارش‌ها، در اين فروشگاه اغلب قيمت‌هايي بالاتر از مبالغ واقعي از سوي فروشنده‌ها به توريست‌ها اعلام مي‌شود، پس با داشتن اطلاعات كافي يا ترجيحا با همراهي يك فرد محلي، به اين فروشگاه واقع در خيابان خائوسان بانكوك برويد. حين گشت و گذار در خيابان خائوسان هرگز خسته و بيكار نخواهيد شد، چرا كه گستره‌اي از انواع آبميوه فروشي‌ها و رستوران‌ها در اين قسمت شهر وجود دارد.

برج اشباح يكي ديگر از قسمت‌هاي ديدني اين گوشه شهر است. ابن بنا به طور همزمان زيبا، اعجاب‌آور، هيجان‌انگيز، ترسناك و مرموز است! اين برج را بايد مثالي از يك روياي بزرگ دانست كه هرگز به واقعيت تبديل نشده است. در حالي كه 80 درصد مراحل پروژه با موفقيت انجام شده بود، بحران مالي در سال 1997 كشورهاي بزرگترين قاره دنيا را تحت تاثير قرار داد. بسياري از دولت‌ها در آن زمان مجبور شدند بسياري از پروژه‌هاي در حال اجرا را نيمه كاره رها كنند. برج اشباح كه در خيابان خائوسان بانكوك واقع شده است، يكي از همين سازه‌ها محسوب مي‌شود.

. .تور دبي ، تور باكو ، تور استانبول ، تور تفليس ، تور لحظه آخري دبي ، تور لحظه آخري باكو ، تور لحظه آخري استانبول ، تور لحظه آخري تفليس ، تور ارزان دبي ، تور ارزان باكو ، تور ارزان استانبول ، تور بانكوك ، تور ارزان تفليس نام بنا در اصل برج ساثورن بوده است، اما بعدها به دليل رها شدن و متروك ماندن، به نام اشباح شناخته شد. اين سازه متشكل از 47 طبقه، قرار بود در بر دارنده آپارتمان‌هايي لوكس باشد. اكنون كه سازه نيمه كاره رها شده و از بناي متروكه به عنوان برج اشباح ياد مي‌كنند، جلال و عظمت آن نگاه هر بيننده‌اي را به سمت خود جلب مي‌كند. حال تصور كنيد اگر اين پروژه در دل شهر، خيابان خائوسان بانكوك به اتمام مي‌رسيد، چقدر در پيشرفت و افزايش اعتبار شهر و حتي كل تايلند تاثير مي‌گذاشت.

شهرهاي تايلند همچون بسياري از ساير شهرهاي توريستي دنيا، مملو از موزه نيستند، اما همان تعداد كم گالري و موزه شهرهايي همچون بانكوك، جذابيت بسيار بالايي دارند. به عنوان نمونه مي‌توان به گالري ملي بانكوك اشاره كرد كه در خيابان خائوسان قرار گرفته و از آن به عنوان مركز هنر و فرهنگ بانكوك ياد مي‌كنند. ساختمان محل موزه پيشتر محل اقامت خاندان سلطنتي سلسله چاكري بود و مخصوصا راما پنجم از آن به عنوان اصلي‌ترين محل اقامت خود استفاده مي‌كرد، اما امروز، محلي براي نمايش فرهنگ، آداب و رسوم كشور تايلند به مردم ديگر كشورها است.

[img]https://bisungasht.com/items/items/1724/tub/Khaosan_Road_Bangkok_111111111_bisungasht_560.jpg[/img]

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 24

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 249
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 293
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 47
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 476
  • بازدید ماه : 368
  • بازدید سال : 3272
  • بازدید کلی : 83410
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی