loading...

bisungasht

ما به موضوع جهانگردي مي پردازيم .... دور دنيا را سفر خواهيم كرد پس صبور باشيد

بازدید : 293
11 زمان : 1399:2

[img]https://bisungasht.com/items/items/1767/tub/Bangkok_Chinatown_11111111_bisungasht_560.jpg[/img]

محله چيني ها در بانكوك (Bangkok Chinatown) از جمله متفاوت‌ترين محله‌ها و مناطق شهر تايلند است. اين محله در خيابان يائوارت بانكوك واقع شده و روزانه ميزبان مردم محلي و توريست‌هاي زيادي است.

بانكوك يكي از متفاوت‌ترين شهرهاي سرتاسر آسيا و حتي دنيا است، چرا كه تنوعي از مليت‌ها و فرهنگ‌هاي مختلف را در خود جاي داده است. علاوه بر اين كه در تمامي روزهاي سال، توريست‌هايي از كشورهاي مختلف در اين شهر حضور دارند، برخي كشورها نيز داراي محله هاي خاص مربوط به خود هستند! به عنوان نمونه‌اي معروف مي‌توان به محله چيني ها در بانكوك اشاره كرد.سرزنده بودن محله چيني ها در بانكوك زندگي به شدت در محله چيني هاي بانكوك جاري است، به طوري كه با رفتن به آن طي هر ساعت از شبانه روز حتي نيمه‌هاي شب، افرادي را در آن حاضر خواهيد ديد كه در حال خريد از مغازه‌هاي واقع در آن هستند يا در رستوران‌هاي چيني، چيزي تناول مي‌كنند. با تاريك شدن هوا، به جاي كاهش تعداد افراد ترددكننده از محله چيني ها در بانكوك تعداد آن‌ها افزايش پيدا مي‌كنند، چرا كه همگان اين منطقه را به خاطر زيبايي چراغاني‌هاي آن مي‌شناسند و مي‌دانند براي تماشاي اين منظره زيبا بايد در تاريكي شب به آن جا رفت.

براي افرادي كه از سر و كله زدن با بناهاي تاريخي حين سفرهاي خارجي خود همچون تور بانكوك خسته شده و به دنبالي منطقه‌اي خاص و متفاوت مي‌گردند، رفتن به محله چيني ها در بانكوك شديدا پيشنهاد مي‌شود. طي روز، در سرتاسر خيابان افراد دست‌فروشي را خواهيد ديد كه اجناسشان را به قيمت‌هايي پايين به فروش مي‌رسانند. اگر در زمان برگزاري فستيوال‌هاي تقويم چيني و مخصوصا سال نوي آن‌ها به پايتخت تايلند سفر كنيد، مسافر خوش‌ شانسي هستيد، چرا كه برنامه‌هاي بسيار متفاوت و خاصي را در اين محله نظاره‌گر خواهيد بود. طي چنين رويدادهايي، به خوبي خواهيد توانست بدون نياز به سفر به شهرهاي چين، با آداب و رسوم مردم اين كشور آشنا شويد.

خيابان‌هاي در بر دارنده محله چيني ها جزو قديمي‌ترين قسمت‌هاي پايتخت تايلند بوده و فروشگاه‌هاي متعددي را در خود جاي داده‌اند، به همين دليل گشت و گذار در آن‌ها حتي براي مردم محلي نيز جذابيت خاصي دارد. با وجود تعدد فروشگاه‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري اين منطقه، هيچ چيز به اندازه رستوران‌هاي چيني داراي اهميت نيست! مردم محلي و توريست‌هاي زيادي همه روزه به شوق خوردن غذاهاي چيني، تا محله چيني ها در بانكوك سينه‌خيز مي‌روند!

به منظور دسترسي به محله چيني ها مي‌توانيد از راه زيرزميني يا از راه آبي استفاده كنيد. در صورت استفاده از مترو، مي‌بايست در ايستگاه هوا لامپونگ پياده شده و چند دقيقه‌اي پياده‌روي داشته باشيد. در صورت استفاده از مسير آبي، بايد به منطقه سيلوم برويد. با انتخاب روش دوم، انتظارتان براي چشيدن غذاهاي چيني را بسيار لذت‌بخش‌تر و خاطره‌انگيزتر خواهيد كرد!

هر چه پيش از رفتن به مجله چيني ها، بيشتر در ساير نقاط پايتخت تايلند گشت و گذار كرده باشيد، بهتر تفاوت اين محله در مقايسه با ديگر نقاط شهر را درك خواهيد كرد. اگر فردي چشمان شما را بسته و بعد از بردن به محله چيني ها در بانكوك ناگهان باز كند، بدون شك تصور خواهيد كرد در يكي از شهرهاي كشور چين قرار داريد! ته رنگ همه چيز در اينجا قرمز است و در سرتاسر خيابان فانوس‌هايي تزييني، شبيه به نمونه‌هاي به كار رفته در جاي جاي شهرهاي چين، ديده مي‌شود. .. تور دبي ، تور باكو ، تور استانبول ، تور تفليس ، تور لحظه آخري دبي ، تور لحظه آخري باكو ، تور لحظه آخري استانبول ، تور لحظه آخري تفليس ، تور ارزان دبي ، تور ارزان باكو ، تور ارزان استانبول ، تور ارزان تفليس ، تور كوالالامپور ، تور تركيبي كوالالامپور سنگاپور ، تور تركيبي كوالالامپور لنكاوي ، تور تركيبي تفليس باتومي ، تور تركيبي كوالالامپور پنانگ ، تور تركيبي بانكوك پاتايا ، تور تركيبي بانكوك پوكت ، تور بانكوك ، تور دريايي دبي ، تور دبي با كشتي ، تور دبي دريايي از آن جايي كه كشور چين، از شير مرغ تا جان آدميزاد را توليد مي‌كند، با رفتن به اين منطقه در تايلند، فرصت خريد اقلام مختلفي را خواهيد داشت، اجناسي كه شايد در ساير قسمت‌هاي شهر حتي مراكز خريد بزرگ آن همچون بازار آخر هفته چاتوچاك بانكوك و مركز خريد آسياتك ريور فرانت بانكوك پيدا نكرده‌ايد.در بنايي مذهبي كه در همين محله واقع شده است، تالابي وحشت‌آور شامل چند كروكوديل وجود دارد. گفته مي‌شود آن‌ها تاكنون تعدادي از مردم را زنده زنده خورده‌اند. در صورت علاقه شديد به ماجراجويي، بد نيست با پرس و جو اين تالاب را نيز پيدا كنيد، اما احتياط را در اين مسير سر لوحه خود قرار دهيد تا سفر رويايي‌تان به اتفاقي ناگوار ختم نشود.

جذابيت محله چيني ها در تايلند خارج از وصف است و با رفتن به آن جا، همينطور متحير به اطراف خيره شده و دوست داريد سر تا ته خيابان‌هاي آن مخصوصا خيابان يائوارت را چندين مرتبه طي كنيد. با وجود اين شگفتي‌ها، هيچ چيزي به اندازه خوردن غذاهاي خاص و متفاوت چيني در اينجا لذت‌بخش نيست، به همين دليل پيشنهاد مي‌كنيم در صورت فراهم بودن شرايط، طي سفر كوتاه خود به تايلند، يكي از وعده‌هاي روزانه خود را در يكي از رستوران‌هاي محله چيني ها سرو كنيد

[img]https://bisungasht.com/items/items/1767/tub/Bangkok_Chinatown_11111_bisungasht_560.jpg[/img]

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 24

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 249
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 76
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 108
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 1189
  • بازدید سال : 2873
  • بازدید کلی : 83011
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی