loading...

bisungasht

ما به موضوع جهانگردي مي پردازيم .... دور دنيا را سفر خواهيم كرد پس صبور باشيد

بازدید : 364
11 زمان : 1399:2

[img]https://bisungasht.com/items/items/1727/tub/Bangkok_Chatuchak_Weekend_Market__11_bisungasht_560.jpg[/img]

بازار آخر هفته چاتوچاك بانكوك (Bangkok Chatuchak Weekend Market) از جمله مهم‌ترين مكان‌هاي ديدني است كه مسافران حين سفر تور تايلند خود از آن بازديد مي‌كنند. بازار چاتوچاك بانكوك تايلند نزد توريست‌ها و ساكنان محلي اهميت خاصي دارد.

از جمله وسيع‌ترين، جذاب‌ترين و شكيل‌ترين بازارهاي دنيا، بازار آخر هفته چاتوچاك بانكوك تلقي مي‌شود. با ورود به اين بازار، نه تنها تنوع فروشگاه‌ها و تعدد آن‌ها، بلكه هجمه زياد افراد حاضر در آن نيز شما را شديدا تحت تاثير خود قرار خواهد داد. البته با كمي راه رفتن در بازار، ممكن است رفته رفته از حس شادي و هيجان ابتدايي‌تان كاسته شده و بيشتر عصبانيت و استرس بر شما حكفرما شود! هر چه باشد، مشغول راه رفتن در يكي از شلوغ‌ترين بازارهاي دنيا هستيد. با اين حال بازديد از آن بخشي جدانشدني از تور بانكوك محسوب مي‌شود.

بازار آخر هفته چاتوچاك بانكوك فقط مخصوص آخر هفته نيست!

نام بازار چاتوچاك بانكوك به توريست‌ها اين حس را القا مي‌كند كه فقط در روزهاي آخر هفته براي مراجعه در دسترس است و در ساير روزهاي هفته، با مراجعه به آن به در بسته خواهند خورد. اين موضوع صحت نداشته و قسمت‌هايي از بازار آخر هفته چاتوچاك بانكوك طي روزهاي عادي هفته نيز باز هستند.
طي روزهاي شنبه و يكشنبه،‌ كه در همه جاي دنيا به جز ايران روزهاي آخر هفته به شمار مي‌روند، تمام بخش‌هاي بازار چاتوچاك بانكوك باز و در دسترس هستند. در واقع اين دو روز، اصلي‌ترين زمان فعاليت اين بازار تلقي مي‌شوند. از ساعت 6 صبح الي 6 عصر مي‌توانيد با مراجعه به آن، از جان مرغ تا شير آدميزاد، هر آن چه را كه لازم داريد تهيه كنيد!

جمعه‌ها در بازار چاتوچاك روز عمده فروشي است، اما ساعت كار در آن در مقايسه با دو روز آخر هفته تفاوتي ندارد. روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه، فقط بخش گل و گياه بازار فعال است. ساعت كاري در اين دو روز نيز يكسان است. براي جلوگيري از وارد شدن فشار استرس، عصبانيت و خشمي كه در بالا به آن اشاره كرديم، تا جاي ممكن تلاش كنيد رفتن به بازار آخر هفته چاتوچاك بانكوك را در ابتداي برنامه روزانه‌تان قرار دهيد. به عبارتي بهتر است ابتداي صبح و زماني كه فروشگاه‌ها به تازگي كارشان را آغاز كرده‌اند به محوطه قدم بگذاريد. فراموش نكنيد با وجود آغاز ساعت كار بازار چاتوچاك بانكوك از ساعت 6 صبح، تعداد قابل توجهي از فروشگاه‌ها تا پيش از ساعت 9 صبح فعاليتشان را آغاز نمي‌كنند.

معرفي مطلب تصادفي: هتل استايل شيشلي استانبول

بانكوك شهري بسيار بزرگ و مملو از بازارهاي گوناگون است. با وجود اين تعدد، بازار چاتوچاك را مي‌توان نقطه اصلي فروش در شهر دانست. با توجه به اين كه بانكوك پايتخت تايلند است، پس چاتوچاك در واقع در كل كشور، مركز ثقل فروش محسوب مي‌شود. تنوع در اين بازار به نحوي است كه با ورود به آن، فكر خريد چيزهايي كه هرگز پيشتر به ذهنتان خطور نكرده بود نيز به سرتان مي‌زند.

روي هم رفته 8 هزار فروشگاه در بازار وجود دارد. مركزيت اين فروشگاه و اهميت آن براي كسب و كار كل كشور سبب شده در روزهاي آخر هفته يعني زمان فعاليت تمامي بخش‌هاي بازار، شمار بازديدكنندگان آن به حدود 200 هزار نفر برسد. از كل مراجعان به بازار، نزديك به 30 درصد توريست‌ها هستند.
بهتر است در صورتي كه يك عتقيقه چشمتان را به خود خيره كرد، درباره خريد يا عدم خريد آن بيشتر فكر كنيد، چرا كه بعيد نيست در نهايت چيزي متفاوت از آن چه فروشنده ادعا مي‌كند دريافت كنيد!

يكي ديگر از نكاتي كه حين مراجعه به بازار چاتوچاك بانكوك مي‌بايست مد نظر داشته باشيد، توجه به اطرافيان است، چرا كه شلوغي بازار به احتمال زياد سبب خواهد شد يكديگر را به سادگي گم كنيد. اين موضوع مخصوصا براي افراد ناآشنا به شهر و توريست‌ها، كه به صورت دست جمعي حركت مي‌كنند، ممكن است دردسرساز شود. مخصوصا اگر يك كودك همراه داريد، به شدت حواستان را به او جمع كنيد. تور دبي ، تور باكو ، تور استانبول ، تور تفليس ، تور لحظه آخري دبي ، تور لحظه آخري باكو ، تور لحظه آخري استانبول ، تور لحظه آخري تفليس ، تور ارزان دبي ، تور ارزان باكو ، تور ارزان استانبول ، تور ارزان تفليس ، تور كوالالامپور ، تور تركيبي كوالالامپور سنگاپور ، تور تركيبي كوالالامپور لنكاوي ، تور تركيبي تفليس باتومي ، تور تركيبي كوالالامپور پنانگ ، تور تركيبي بانكوك پاتايا ، تور تركيبي بانكوك پوكت ، تور بانكوك ، تور دريايي دبي ، تور دبي با كشتي ، تور دبي دريايي اگر مدت زمان زيادي در شهر بانكوك سكونت داريد، مي‌توانيد همواره به منظور تامين مايحتاج خود به بازار آخر هفته چاتوچاك بانكوك مراجعه كنيد. از آنجايي كه خريد سوغاتي از تايلند مي‌تواند موضوعي چالش برانگيز باشد، براي اين كار نيز حتما به بازار چاتوچاك برويد، چرا كه با راه رفتن در آن، اشياي مختلف شما را به منظور خريد آن‌ها اغوا مي‌كنند!

.

[img]https://bisungasht.com/items/items/1727/tub/Bangkok_Chatuchak_Weekend_Market__111_bisungasht_560.jpg[/img]

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 24

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 249
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 49
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 259
  • بازدید ماه : 1013
  • بازدید سال : 2697
  • بازدید کلی : 82835
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی