loading...

bisungasht

ما به موضوع جهانگردي مي پردازيم .... دور دنيا را سفر خواهيم كرد پس صبور باشيد

بازدید : 370
11 زمان : 1399:2

[img]https://bisungasht.com/items/items/1765/tub/Bangkok_Lumphini_Park_1111111111_bisungasht_560.jpg[/img]

پارك لامفيني بانكوك (Bangkok Lumphini Park) در دل شهر بانكوك قرار داشته و بازديد از آن براي مسافران تور تايلند بسيار فرح‌بخش است. پارك لامفيني نزديك به 60 هكتار وسعت دارد، به همين دليل در پهناي آن مي‌توانيد ساعت‌ها به گشت و گذار بپردازيد.

با جستجو در فهرست ديدني‌ترين مكان‌هاي هر شهر، مطمئنا با چند پارك رو به رو خواهيد شد و در اين موضوع تهران، استانبول، باكو و بانكوك هيچ كدام مستثني نيستند. در فهرست ديدني‌هاي پايتخت تايلند نيز پارك لامفيني بانكوك چشم‌نوازي مي‌كند. بانكوك شهري بسيار شلوغ و پررفت و آمد است، به همين دليل نياز آن به ريه‌هايي همچون پارك لامفيني بيشتر از آن چيزي است كه تصور مي‌كنيد. شما نيز طي تور بانكوك خود براي تنفس مي‌توانيد به اين پارك برويد.

اهميت پارك لامفيني بانكوك براي مردم شهر

از نظر موقعيت جغرافيايي و محل قرارگيري، پارك لامفيني بانكوك درست در اطراف مركز شهر قرار دارد، به همين دليل دسترسي به آن از ديگر نقاط ساده بوده و از پارك نيز به سادگي خواهيد توانست به ديگر مكان‌هاي ديدني شهر برويد. زندگي به شدت در پارك لامفيني جاري است! با رفتن به آن، مردم محلي زيادي را خواهيد ديد كه براي تفريح، تنفس هواي تازه يا ورزش كردن به اين قسمت از شهر آمده‌اند.

زمان تاسيس پارك لامفيني بانكوك به اوايل قرن 1900 ميلادي برمي‌گردد. در آن زمان، منطقه‌اي كه اكنون در اختيار پارك قرار دارد، بخشي از زمين‌هاي سلطنتي بود و شرق شهر محسوب مي‌شد. در اين دوره، شاه راماي ششم بر كشور فرمانروايي مي‌كرد. وي دستور داد در قسمتي مشخص از اين زمين سلطنتي، يك مركز فرهنگي ايجاد كرده و صنايع دستي مختلف را بعد از جمع‌آوري از سرتاسر تايلند، به آن جا بياورند. چند سال بعد، شاه راماي ششم دستور داد تا منطقه را به يك پارك تبديل كنند. در واقع آن را مي‌توان نخستين پارك عمومي بانكوك دانست كه در دهه 1920، امكان بازديد از آن توسط عموم مردم رفته رفته فراهم شد. به افتخار فرمانروايي كه دستور ساخت پارك لامفيني بانكوك را داد، مجسمه‌اي از وي در قسمت جنوب غربي پارك قرار گرفته است.

مطلب تصادفي پيشنهادي: هتل گرند جواهر و كانونشن سنتر استانبول

با نگاه به پارك لامفيني از بالا، آن را تقريبا شبيه به يك مستطيل خواهيد ديد كه به وسيله حصاري از آجرهاي بزرگ به همراه ميله‌هاي داراي نوك تيز آهني پوشيده شده است. داخل پارك، يك درياچه به همراه يك جزيره در وسط آن وجود دارد. در سرتاسر پارك مسيري مارپيچي شكل وجود دارد، به طوري كه دويدن و دوچرخه سواري را برايتان شديدا لذت‌بخش مي‌كند. براي ورزش و تناسب اندام، امكانات زيادي در پارك لامفيني بانكوك در نظر گرفته شده است كه در ادامه به آن‌ها اشاره خواهيم كرد.

در پارك لامفيني تعدادي سالن ورزشي رايگان وجود دارد. تعداد دستگاه‌هاي ورزشي آن محدود است، اما استفاده از آن‌ها به صورت رايگان امكان‌پذير خواهد بود. در نزديكي در ورودي ضلع جنوبي پارك، يك باشگاه تناسب اندام در نظر گرفته شده است كه در مقايسه با سالن‌هاي ورزشي رايگان، تجهيزات به مراتب بيشتري دارد، اما در عوض بايد به منظور بهره بردن از آن هزينه پرداخت كنيد. ممكن است قايق سواري را نيز يك ورزش تلقي كنيد، در اين صورت استفاده از قايق‌هاي پارويي داخل درياچه پارك لامفيني بانكوك نيز برايتان به شدت جذاب خواهد بود.. .تور دبي ، تور باكو ، تور استانبول ، تور تفليس ، تور لحظه آخري دبي ، تور لحظه آخري باكو ، تور لحظه آخري استانبول ، تور لحظه آخري تفليس ، تور ارزان دبي ، تور ارزان باكو ، تور ارزان استانبول ، تور ارزان تفليس ، تور كوالالامپور ، تور تركيبي كوالالامپور سنگاپور ، تور تركيبي كوالالامپور لنكاوي ، تور تركيبي تفليس باتومي ، تور تركيبي كوالالامپور پنانگ ، تور تركيبي بانكوك پاتايا ، تور تركيبي بانكوك پوكت ، تور بانكوك ، تور دريايي دبي ، تور دبي با كشتي ، تور دبي دريايي خارج از بحث تندرستي، ورزش و هواخوري، به منظور مطالعه نيز مي‌توانيد از كتابخانه پارك لامفيني بانكوك بهره ببريد. البته بهتر است همراه خود حتما كتاب‌هايي ببريد، چرا كه به احتمال زياد، از انبوه كتاب‌هاي نگارش شده به زبان تايلندي كه در كتابخانه پارك لامفيني بانكوك وجود دارند، چيزي دستگيرتان نخواهد شد!با رفتن به پارك لامفيني بانكوك فرصت بازديد از يك حيات وحش جذاب نيز برايتان فراهم خواهد شد. انواع و اقسام پرندگان، پستانداران و آبزيان در باغ وحش پارك لامفيني وجود داشته و به همين دليل گشت و گذار در آن، شما را چند ساعتي مشغول نگه خواهد داشت.وسعت پارك لامفيني به شهرداري اجازه داده يك باغ گياه شناسي نيز در آن براي عموم مردم ايجاد كند. خوشبختانه امكان ساكن شدن در گوشه‌هايي از اين باغ‌ها وجود دارد، به همين دليل قادر خواهيد بود در وسط بهشتي روي زمين اطراق كرده و از هوايي تميز بهره ببريد.

به منظور دسترسي به پارك لامفيني بانكوك بايد به تقاطع بين جاده راتچاداوري (Ratchadamri Road) و جاده راماي چهارم برويد. خوشبختانه به منظور استفاده از پارك نيازي به پرداخت هزينه نخواهد بود. همه روزه مي‌توانيد از ساعت 4:30 صبح الي 21 به پارك رفته و از امكانات و فضاهاي سبز بي‌نظير آن بهره ببريد.

[img]https://bisungasht.com/items/items/1765/tub/Bangkok_Lumphini_Park_11_bisungasht_560.jpg[/img]

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 24

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 249
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 49
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 258
  • بازدید ماه : 1012
  • بازدید سال : 2696
  • بازدید کلی : 82834
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی